Sari la conținut

Biblia noii publicități: învățături de la cel mai priceput om de vânzări din lume

Când publicitatea era încă în fașă, iar mulți termeni din advertising nu erau încă inventați, Claude Hopkins avea curajul și genialitatea să descopere prin muncă, ambiție și talent primele legi științifice ale publicităţii. În cei 48 de ani de muncă, Claude Hopkins a inventat, teoretizat și implementat Legile științifice ale publicității așa cum nimeni nu a făcut-o vreodată. Tocmai din acest motiv cartea sa, numită și “Biblia noii publicități”, a fost citată în nenumărate rânduri.

O carte care a schimbat destine

Poate că cel mai bun argument adus vreodată acestei cărți este cel făcut de David Ogilvy: “Nimănui nu ar trebui să i se permită să lucreze în publicitate decât după ce a citit această carte de șapte ori”. Acest sfat cu siguranță stârnește curiozitatea oricărui pasionat din domeniul publicității, dar nu numai.

Legile atemporale ale publicității

Atunci când descoperi cartea, afli că într-adevăr, cele o sută de pagini oferă, într-o manieră simplă și clară, tot setul de reguli rezonabile care stau la baza publicității actuale. Sunt acele reguli fundamentale fără de care domeniul publicității ar deveni un joc spontan și creativ menit să aducă rezultate haotice și întâmplătoare.

Geniul din spatele multor branduri mari, Claude Hopkins te învață în cele 21 de capitole ale cărții sale, adevărurile pe care publicitatea modernă evită să le prezinte acum. Cartea sa scoate la lumină toate acele înțelepciune care în prezent sunt ignorate de către mulți profesioniștii ce lasă creativitatea să domine orice regulă.

Părintele publicității, David Ogilvy avea obiceiul să spună că ori de câte ori vede o reclamă prost făcută știe clar că cel care a scris acea reclamă cu siguranță nu a citit vreodată cartea lui Claude Hopkins.

O lectură obligatorie pentru toți cei pasionați de afaceri și publicitate

Cum au putut aceste legi să reziste atât de mult timp, doar genialitatea lui Claude Hopkins ne poate explica. Poate că simplitatea și stilul său modest de a scrie au făcut legile să devină atemporale. Poate că dragostea sa de muncă și modul său de a spune lucrurile clar și pe înțelesul tuturor au transformat cartea într-o lectură obligatorie pentru toți cei pasionați de afaceri și publicitate. Principiile lui Claude Hopkins se aplică și astăzi chiar dacă au fost scrise cu 93 de ani în urmă. Legile ştiinţifice ale publicităţii dovedește că fundamentele psihologice care conving clientul să ofere atenția sa, rămân neschimbate indiferent de anii trecuți:

  • Oamenii sunt grăbiți. Nu o să citească despre afacerea ta dacă nu îi convingi că merită osteneala și nu îi arăți asta chiar din titlu.
  • Oamenii nu acceptă să fie plictisiți de un material tipărit. Vor să se amuze ori să aibă de câștigat. Vor să fie ajutați să facă economii, să fie mai frumoși, să muncească mai puțin, să mănânce alimente sănătoase și să poarte haine care arată bine.
  • Multe acțiuni publicitare dau greș fiindcă încearcă să vândă oamenilor ceva ce ei nu își doresc.
  • Cele mai bune reclame nu cer nimănui să cumpere. Ele oferă informațiile care îl interesează pe client sau specifică avantajele pentru utilizator.
  • Fiecare reclamă trebuie să fie un excelent agent de vânzări.

Este adevărat că industriile s-au dezvoltat, tehnologia a evoluat, nimic nu mai pare la fel. Totuși, cartea este o dovadă clară a faptului că pasiunea pentru muncă, implicarea totală, răbdarea și norocul de a-ți descoperi adevărata vocație pot naște creații care ajută sute de generații întregi.

Dacă ești interesat să crești atât din punct de vedere personal, cât și profesional, să practici cu mai multă pasiune ceea ce faci acum și să obții rezultate din ce în ce mai bune, te invit să explorezi cartea Legile Publicității pe care o poți găsi aici: http://www.vidia.ro/produs/legile-tiin-ifice-ale-publicita-ii/

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Lasă un răspuns